top of page

גולם – מסוף העולם ועד סופו

הצגה ללא מילים עפ"י מיתוס הגולם בתורת הסוד

2011

תקציר

אב, אם וילד קטן, מוצאים עצמם בודדים ואבודים בעולם פוסט-אפוקליפטי חרב. על מנת להתגונן מפני אימי המציאות החדשה, שנכפתה עליהם, הם יוצרים לעצמם מגן – גולם. תחושת הביטחון שמשרה עליהם יציר כפיהם גוררת, מצדם, הערצה עיוורת לכוחו. הם מבקשים לחקותו ובניסיון להידמות לו, מאבדים, בזה אחר זה, את סממני התרבות האנושית – בגדים, שפה, זהות. בעוד בני האדם מתפשטים מאנושיותם, עובר הגולם תהליך הפוך. הקונפליקט הטראגי בין הגולם ליוצריו, בלתי נמנע. הצגה פיוטית וגרוטסקית , נטולת מילים אך בעלת שפה עשירה ועצמתית על טבע האדם.

יוצרים

רעיון ועיבוד לבמה: בוריס ינטין ואיגור ברזין

בימוי: איגור ברזין

עיצוב במה ותלבושות: ואדים קשרסקי

עיצוב תאורה: מישה צ'רנבסקי ואינה מלקין

מוזיקה: יבגני לויטאס

עיצוב תנועה: איליה דומנוב

אנימציית חול: אולגה גולצר

סאונד ו-VJ: דימה סווטוב
 
משתתפים:
יפים ריננברג | דימה רוס | אנה סטפן | איליה דומנוב
 

 

משך ההצגה: כשעה

הצגה ראשונה: 22 בספטמבר 2011, מרכז תרבות גן מאיר, תל אביב

"גם יצירתו החדשה של ברזין היא חלק מקו יצירתי עקבי של תיאטרון שלא מפחד מתיאטרון... זוהי הצגה נטולת מילים, שהולכת הרחק מאזורי הנוחות של ברזין: לא עוד תיאטרון הנסמך על טקסט, אלא רעיון שיצקו בתנועה אל תוך זירה שהיא אף-מקום וכל-מקום... הבמה היא קנבס חול ענק עליו מציירת יד נעלמה ציורים באמצעות גוף השחקנים ומערכות וידאו, שמצלמות ומשדרות את המתרחש במקביל ומזוויות שונות. זה נראה כמו חלום, זה מרגיש כמו הזיה... תשקיף מרתק שמשרטט את מעגל הקסמים של הכוח: פחד, כניעה, בדיקת גבולות הכוח וחילופי תפקידים, שבסופם החלש הופך לחזק, יוצא משליטה ומאבד צלם אנוש...זוהי יצירה שאינה מתעקשת לפענח את עצמה עד הסוף ומשאירה לקהל מקום לדמיין. כל השותפים בה הצליחו להחזיר למשך 50 דקות את הקסם לבמת התיאטרון"
מרב יודילוביץ', אתר ynet, 15.2.2012 
 

"ההצגה שיצר הבמאי איגור ברזין היא יצירת מופת מדהימה... תנועה, עיצוב תאורה מהמם, הקרנות וידאו, ציורי חול, מוזיקה מופלאה בקיצור, חוויה של אמנות טוטאלית, נועזת ומלאת דמיון, שהמילים דלות מכדי לתארה ושאסור להחמיץ בשום אופן".
עליס בליטנטל, אתר News1 

 

bottom of page